Werken en eten met Sense
Sense overkoepelt een aantal bestaande horeca-initiatieven zoals buurtrestaurants, (bedrijfs)restaurants en enkele hotel / seminarie / event-uitbatingen. Hier wordt u in de watten gelegd door onze enthousiaste medewerkers.
Zoekt u een betrouwbare partner in de uitbouw of uitbating van uw horecaverhaal?
Sense beweegt, ontwikkelt en groeit en doet dit graag samen met u.
Sense geeft zinvolle arbeid aan mensen met weinig kansen, zodat ze weer deel uitmaken van de maatschappij en van een sociaal netwerk.
Onze buurtrestaurants brengen mensen samen die anders vaak alleen thuis de dag doorbrengen. Ze eten bij ons voor weinig geld en krijgen er gratis sociaal contact bovenop. Bovendien brengen die restaurants leven in de buurt.
Onze bedrijfsrestaurants zorgen voor een pauze, voor even weg zijn van het computerscherm, voor sociaal contact met de collega's. Lekker eten brengt zo meer welzijn op het werk.
Ook als we een eventlocatie exploiteren, al dan niet met catering of overnachting, dan heeft dat altijd een sociale functie. Of het nu gaat om een seminarie, een bedrijfsevenement, een communie- of huwelijksfeest, we werken altijd in een sfeer die mensen samenbrengt.
We bieden werk en professionele begeleiding aan mensen met een afstand tot de gewone arbeidsmarkt. Ze krijgen bij ons de tijd om, behoorlijk opgeleid, ten volle te renderen in een van onze vestigingen. We zijn erkend als maatwerkbedrijf, als invoegbedrijf en voor lokale diensteneconomie. Daarnaast werken we ook samen met OCMW's voor de inschakeling van mensen in een Art.60-statuut.
We dagen onze medewerkers uit, stimuleren hen, betrekken hen bij wat we doen. Wellicht is het daarom dat ze zo graag bij ons werken.
Heel onze organisatie is doordrongen van deze filosofie. Ze leeft bij de medewerkers van de ondersteunende diensten. Ze wordt aangewakkerd door de chef-koks, die hun kwaliteiten achter het fornuis combineren met leidinggeven aan een kleurrijke personeelsploeg.
Wat we doen, heeft zin: mensen die anders uit de boot vallen, krijgen dankzij een zinvolle job een beter leven. Zo maken we samen dag na dag dromen waar.
Ongeveer 210 arbeiders en 80 medewerkers omkadering werken vandaag met Sense.
Bij Sense geven we kansen aan mensen die elders moeilijk aan de bak geraken. Ze komen bij ons in dienst, worden begeleid en opgeleid. Hun ervaring op de werkvloer is essentieel als opstap naar een functie in de reguliere arbeidsmarkt. Sense helpt zijn medewerkers dan ook graag bij de zoektocht naar een vaste job.
Is jouw bedrijf op zoek naar werkkrachten?
Het hele team van Sense staat dag in dag uit paraat om onze medewerkers te vormen, op te leiden en klaar te stomen voor een job in het reguliere circuit. Als een medewerker bij ons zijn top heeft bereikt, wordt hij begeleid om door te stromen. Ervaring op de werkvloer hebben ze al. Aan u om hen de job van hun leven te geven?
Hebt u momenteel geen vacatures, maar ziet u wel iets in een samenwerking op lange termijn, contacteer ons dan vrijblijvend.
Meer weten over onze doorstroom? Contacteer Karen Dierickx.
De bestaansreden van onze sociale economie-organisatie is naast klanten verwennen, volledig gelinkt aan het realiseren van doorgroeimogelijkheden voor mensen. Naast de dagelijkse begeleiding en training op de werkvloer in onze horeca-uitbatingen, speelt ook Sense Academy hierin een grote en belangrijke rol.
Aan de hand van ons divers en ‘op maat’ VTO-aanbod (vormingen, trainingen & opleidingen), dat optimaal geïntegreerd is in onze dagelijkse werking, streven we binnen de Sense Academy naar operationele excellentie en persoonlijke talentontwikkeling voor al onze doelgroep- en omkaderende medewerkers. En als kers op de taart (of neusje van de zalm) zijn wij trots op ‘Begeestert!, een vorming ‘met Sense’ rond engagerend en positief leiderschap.
Jan Van Roie
Algemeen directeur
T 03 226 04 91 | G 0476 25 49 83 | mail
Jan Gysen
Financieel directeur
T 03 226 04 91 | G 0473 88 26 34 | mail
Klaas Impens
Operationeel directeur
T 03 226 04 91 | G 0479 89 56 00 | mail
Chris Horemans
HR-verantwoordelijke (zelfstandig statuut)
T 03 226 04 91 | G 0499 56 53 27 | mail
Wouter Verschelden
HR
Projectontwikkeling
T 03 226 04 91 | G 0497 90 39 41 | mail
Els Faes
HR
T 03 226 04 91 | G 0491 15 82 81 | mail
Kurt De Bilde
Regiomanager Vlaams-Brabant
Aankoper
T 03 226 04 91 | G 0495 17 17 55 | mail
Hetty Leuverink
Manager buurtrestaurants
T 03 226 04 91 | G 0485 61 30 24 | mail
Chiara Van Roie
Manager bedrijfsrestaurants
T 03 226 04 91 | G 0472 96 99 54 mail
Johan Van Dooren
Marketing & Communicatie
T 03 226 04 91 | G 0478 87 81 93 | mail
Gezonde voeding bereiden is enkel mogelijk in een hygiënisch correcte werkomgeving.
Daarom besteden we ook alle aandacht aan de uitvoering van de HACCP-reglementering die de Eetwareninspectie alle restaurants oplegt.
De inrichting van onze keukens, de werksystemen van ons personeel en hun opleiding, zijn hierop afgestemd.
Uiteraard werken we ook enkel samen met leveranciers die dezelfde normen hanteren.
Onze inkomsten uit de uitbating van de restaurants (78% van de omzet) worden aangevuld met subsidies.
Omdat we erkend zijn als Sociale Werkplaats en voor Lokale Diensteneconomie, komen de Vlaamse Gemeenschap en het Ministerie van Arbeid en Tewerkstelling tussen in de loonkosten (Vlaams Subsidieagenschap voor Werk en Sociale Economie).
We bieden een gezonde warme maaltijd aan voor mensen die leven van het bestaansminimum. Daarom steunen OCMW-Antwerpen én -Mortsel ons financieel (voor De 7 Schaken, Bakboord, Foyer De Stroming, Kom.EET en De Plataan) via Stedenfondsmiddelen.
Verder zijn we aangesloten bij de Vlaamse overlegstructuren SST, VOSEC en SOCIARE.
Financiële ruimte voor onze organisatie werd ook mogelijk gemaakt door :
- de Provincie Antwerpen
- Trividend
Ter bevordering van de doorstroom van ons personeel hebben we een partnership in Antwerpen met de Stad Antwerpen, bedrijfseenheid ondernemen en stadsmarketing/business en innovatie/werk en sociale economie.
Sense is in Antwerpen onder de naam CAS Groep al twintig jaar actief in het opstarten en uitbaten van buurtrestaurants. Een overzicht:
1996: start opleidingsproject ‘de 7 Schaken’ voor een 10-tal personen binnen de structuur van BOM vzw, met steun van de Broeders van Liefde en het OCMW-Antwerpen. Tevens start van de uitbating van ons eerste sociale restaurant in Antwerpen.
1998: start opleidingsproject ‘de Pollepel’ voor nog eens een 5-tal personen, en meteen ons tweede buurtrestaurant.
1999: oprichting CAS vzw, erkenning als sociale werkplaats.
2002: overname taverne Lunch & co in Bedrijvencentrum NOA.
2003: overname Foyer van vergadercentrum De Stroming, ACW-Antwerpen.
2006: opening personeelsrestaurant Mangerie Clara voor het OCMW-Antwerpen.
2007: - overname taverne Permeke Kubus bij de centrale openbare bibliotheek Antwerpen.
- sluiting taverne Lunch & co in Bedrijvencentrum NOA.
2008: uitbreiding uitbating Foyer ACW met het aanbod van buurtrestaurant.
2009: - opening personeelsrestaurant den Bell van Stad Antwerpen (30 november).
- opening restaurant Bakboord Linkeroever (4 december).
2010: - opening restaurant De Garde, Politietoren Oudaan (29 maart).
- overname beheer seminariecentrum en hotel Elzenveld (1 december).
2011: opening restaurant kom.EET, Deurne (mei).
2012: - opening bedrijfsrestaurant Digipolis (september)
- overname en beheer Internationaal Zeemanshuis Antwerpen, renovatie en opening Antwerp Harbour Hotel (november).
2013: pop-up restaurant Grand Café De Hoorn in Leuven gedurende 3 maanden.
2014: - uitbating pop-up Zomercafé Hoboken, van eind mei tot eind september.
- opening Grand Café De Hoorn in Leuven (eind september).
2015: - opening Shop & Bistro De Piekuur, Mortsel (25 maart).
- uitbating pop-up Zomercafé Hoboken, van 1 mei tot 30 september.
- opening buurtrestaurant De Plataan, Mortsel (13 juli).
2016: - opening belevingscentrum Het Moment, Abdij van Averbode (1 mei).
- opening Eetcafé Opnieuw & Co, Mortsel (25 november).
- uitstap uit partnerschap uitbating Grand Café De Hoorn in Leuven (31 december).
2017: partner in de exploitatie van de Heerlijckyt van Elsmeren in Geetbets (1 januari).
No nonsense is het personeelsblad van Sense. Klik op onderstaande links en lees mee!
U zoekt assistentie bij HACCP-normen, keukeninrichting, kwaliteitseisen, HR-beleid, algemeen management?
Advies met Sense staat voor een jarenlange expertise in sociaal ondernemen in de horeca.
Een greep uit de adviesopdrachten:
Er zijn op dit moment vijf succesvolle buurtrestaurants met Sense in Antwerpen en Mortsel. We zijn ervan overtuigd dat we in gans Vlaanderen nog meer mensen een lekkere en gezonde maaltijd kunnen aanbieden aan een betaalbare prijs. Symbolisch plakken we hier het getal 50 op: ambitieus als we zijn, suggereren we dat er in de volgende jaren 50 extra buurtrestaurants of andere exploitatievormen zouden worden gerealiseerd.
Dit lukt niet alleen, we willen graag de handen in mekaar slaan met lokale overheden, privé-bedrijven en bestaande sociale-economie-initiatieven.
Klinkt dit verhaal u als muziek in de oren?
Laat het ons weten, wij zijn steeds op zoek naar partners om deze droom mee te realiseren.
Sense is een waarden gedreven organisatie die een variëteit aan horeca-initiatieven zoals buurtrestaurants, bedrijfsrestaurants en hotel / seminarie / event-uitbatingen overkoepelt, waar klanten in de watten gelegd door enthousiaste medewerkers.
Sense combineert een professionele aanpak en resultaatgerichtheid met sociale economie waarbij we zinvolle arbeid geven aan mensen met weinig kansen.
Om onze groei te ondersteunen, zijn we op zoek naar een m/v
Heb je een eerste werkervaring achter de rug en goesting om het verschil te maken? Interesse in maatschappelijk verantwoord ondernemen? Lees dan zeker verder.
Verantwoordelijkheden:
• In het kader van onze groei en verdere professionalisering evalueer je bestaande processen en rol je nieuwe systemen uit. Je houdt hierbij rekening met de noden van de verschillende locaties.
• Dit combineer je met operationele taken. Samen met een team sta je in voor een correcte boekhouding, je bereidt budgetten en jaarverslagen voor, en voorziet het management van correcte financiële input.
Profiel:
• Je hebt een masterdiploma in Finance of Accountancy; en een eerste werkervaring (1 tot 5 jaar) in accounting en reporting
• Je bent accuraat en doelgericht, en houdt van een uitdaging
• Je bent een doener die graag contacten legt, met oog voor de mens achter de cijfers
• Je werkt projectmatig, ziet het grotere geheel, en gaat op zoek naar lange termijn oplossingen
• Je hebt een A-Z boekhoudkennis, en een grote affiniteit met IT
• Je hebt een brede interesse, en goesting om te ondernemen
Loon / voordelen:
• Een marktconform salaris dat klopt met je ervaring, aangevuld met extralegale voordelen;
• Een uitdagende functie in een groeiende/boeiende organisatie met ruimte voor initiatief;
• Een toffe bedrijfscultuur en een team van enthousiaste collega’s
• Een duurzame onderneming met een groot maatschappelijk engagement
Sollicitatieprocedure:
Ben je de “durf-al” die we zoeken? Waag dan meteen de sprong en stuur je cv aan Els Faes, HR Sense: els.faes@metsense.be.
Sense zoekt een
De Heerlijckyt is een inspirerende vergaderlocatie voor meerdaagse opleidingen. Zowel bedrijfs- als non-profit groepen kunnen er terecht voor een professionele hartelijke omkadering. Ook voor feesten en vakantieverblijven is een particuliere groep welkom. De 80 bedden (hotelkamers en gîtes), 8 sfeervolle ruimtes, gezonde lekkere keuken, hartelijk team en 23ha natuur maken samen de meest krachtige ontmoetings- en ontwikkelomgeving voor groepen. De horecawerking van de Heerlijckyt van Elsmeren (www.heerlijckyt.org & www.metsense.be) wordt gerealiseerd in samenwerking met Sense.
Functieomschrijving
We op zoek naar een talentvolle en dynamische sales collega om deze “heerlijke plek” nog meer op de kaart te zetten bij klanten. Als sales-specialist ben je verantwoordelijk voor de verkoop van seminaries, vergaderlocaties, feesten, vakantieverblijven, innovatieve activiteiten,…
Dankzij je hands-on aanpak, je hart voor horeca en commerciële skills zorg je ervoor dat de verkoopcijfers gerealiseerd worden (vanuit goesting, creativiteit en energie).
Je rapporteert aan de coördinator horeca van de Heerlijckyt van Elsmeren, stemt af met de collega’s die verantwoordelijk zijn voor programmatie, en werkt nauw samen met het sales team van Sense.
Taken:
Je zorgt actief voor verkoop, en bent verantwoordelijk voor het behalen van vooropgestelde sales targets.
Je bouwt een relatie op met klanten, en weet hen te overtuigen door je proactieve aanpak en staat in voor de opvolging van de verkochte producten.
Je analyseert de wensen van de klant, geeft advies en doet voorstellen op maat van de specifieke/unieke klant (vraag).
Offertes maak je op binnen de 24 uren. Je geeft toelichtingen m.b.t. verkoopvoorwaarden en sluit contracten af.
Je staat in voor rapportage, naverkoopdienst, en klachten management.
Je bent een krak in het opvolgen van belangrijke klanten en de daarbij horende activiteiten en legt daarbij langdurige relaties.
Je werkt mee aan de ontwikkeling van nieuwe producten die passen binnen de plek, inspirerend zijn en aanmoedigend. Je bouwt een sterke relatie op met het uitvoerend team.
Je stelt actiepunten op naar aanleiding van wekelijkse tevredenheidsenquêtes, en denkt kwalitatief mee na over verbeterprocessen om de algemene ervaring van de klant voortdurend te optimaliseren.
Je werkt nauw samen met het sales team van Sense, je bent dan ook bereid om regelmatig vanuit Antwerpen te werken om de samenwerking te optimaliseren en de verkoop ook vanuit Antwerpen te versterken
Profiel:
Je hebt een sterke ondernemingszin met een uitgesproken talent voor de verkoop en affiniteit met opleidingen.
Je bent hands-on, actiegericht en gedreven, en combineert dit met sterke relationele vaardigheden waardoor je in staat bent om lange termijn relaties uit te bouwen met klanten.
Je bent sterk in het netwerken en actief benaderen van klanten. Je bent tactvol, zakelijk en discreet.
Je luistert naar de noden van de klant en zet deze om in voorstellen op maat van zijn wensen.
Je bent creatief in het bedenken van nieuwe producten. Je werkt daarbij in team.
Je bent sterk in het opvolgen en rapporteren van cijfers.
Je hebt een passie voor horeca en goesting om te werken in de inspirerende omgeving van HvE. Je kan niet wachten om je schouders te zetten onder de verkoop voor deze plek.
Verdere vereisten:
Vereiste studies/denkkader: bachelor-niveau. Minimum vijf jaar ervaring in een soortgelijke horeca/sales functie.
Perfect Nederlandstalig. Goede kennis Frans en Engels.
Vlotte omgang met IT.
Voorziene datum indiensttreding: zo snel mogelijk
Plaats van tewerkstelling: Weg op Halen 2, 3450 Geetsbets
Loon / voordelen: Het loon-/modaliteitenpakket zal afhankelijk zijn van de ingebrachte ervaring en maturiteit voor deze functie. In overeenstemming met pc 302. Voltijds contract onbepaalde duur. Zowel een voltijdse als een 4/5de tewerkstelling zijn mogelijk.
Sollicitatieprocedure: schriftelijke motivatie met cv uitsluitende per mail te richten aan Els Faes, HR Sense, recrutering@metsense.be .
Outfort cvba in Fort 8 te Hoboken, sinds 2001, touwenparcours en een unieke Antwerpse locatie voor al uw events en feesten.
Wij zoeken voor indiensttreding een m/v (in flexibel 50% werkregime) :